1 października 2015

12 sekretów: prehistoria


Z nutą nostalgii pożegnaliśmy już lato i z optymizmem powitaliśmy jesień. Przyznam się, że to moja ulubiona pora roku, dająca mnóstwo możliwości zabawy z dziećmi, pobudzająca wyobraźnię i kreatywność. Do tego jesień ma coś w sobie, sama nie wiem do końca co. Może chodzi o ogień w kominku, kubek gorącej herbaty, ciastka korzenne i dobrą książkę czytaną pod kocem? Może o mieniące się kolorami liście, kasztany, orzechy i żołędzie? A może o tańczące na wietrze latawce, kasztanowe ludziki i korale z jarzębiny? W każdym razie uwielbiam październik i mogłabym z niego nie wychodzić, zatem na ten miesiąc przygotowałam temat, dla którego nie trzeba wychodzić z domu (dotąd były same tematy przyrodnicze, jak na lato przystało), choć oczywiście nikt się nie obrazi jeśli zwiedzicie jakieś jaskinie :) Zacznijmy jednak od przypomnienia o co chodzi w projekcie:

1. Zabawa trwa od 1 lipca 2015 roku do 30 czerwca 2016 roku.

2. W każdym miesiącu będzie się pojawiał nowy temat do opracowania, podejście do tematu jest dowolne, mogą to być zabawy plastyczne, zdjęcia, zabawki, książki, jakaś wyprawa czy filozoficzna rozprawka, cokolwiek przyjdzie Wam do głowy, mam nadzieję, że będzie dużo zaskoczeń i kreatywności :)

Poniżej lista przerobionych już tematów:


  • lipiec: sekrety ciepłego, letniego deszczu
  • sierpień: sekrety drzwi wszelakich
  • wrzesień: sekrety Babiego lata
  • październik: sekrety prehistorii
  • listopad: ?
  • grudzień: ?
  • styczeń: ?
  • luty: ?
  • marzec: ?
  • kwiecień: ?
  • maj: ?
  • czerwiec: ?
 
3. Można wziąć udział w pojedynczym temacie, albo w całości projektu. Dla chętnych istnieje grupa na FB, gdzie będzie się można inspirować i bliżej zaprzyjaźnić. Chęć do udziału w projekcie zgłaszajcie na maila przepysznikowa.toczka@gmail.com. Do grupy można dołączyć w każdej chwili.

4. Liczba postów do poszczególnych tematów jest dowolna, także w miesiącu możecie zasypać mnie lawiną swojej kreatywności w dowolnych ilościach.

5. Linki do postów realizujących projekt umieszczacie pod przeznaczonym do tego postem na moim blogu IGranie z Tosią. We wrześniu będzie to niniejszy post, wystarczy kliknąć w niebieski guzik na końcu posta i dodać linka. Posty można dodawać na bieżąco przez cały miesiąc.

6. Udział może wziąć każdy, kto ma gdzie umieścić realizującego projekt posta, a więc bloga lub własną stronę. Oraz przede wszystkim każdy, kto ma chęć na kreatywną zabawę w dobrym towarzystwie.

7. W czasie trwania projektu umieśćcie w widocznym miejscu, na stronie bądź blogu, logo z linkiem do posta zapowiadającego projekt KLIK.

8. Każdy Wasz post w ramach projektu opatrzony niech będzie logo projektu z linkiem.

Logo projektu:

300 pixeli

250 pixeli

200 pixeli

Jaki zatem temat przygotowałam dla was na ten miesiąc? Bardzo historyczny, a nawet prehistoryczny! Z początku planowałam kompletnie inny temat, który jednak ostatecznie uznałam za bardziej pasujący na wiosnę, także musicie na niego jeszcze trochę poczekać. W czasie słuchania audycji radiowej przyszedł mi do głowy koncept zgłębienia sekretów człowieka pierwotnego, temat wydawał się ciekawy, ale im dłużej o tym myślałam, tym bardziej dochodziłam do wniosku, że jest za wąski i mnie samej nawet może sprawić spore kłopoty. Poszerzyłam go więc o całą prehistorię, a co! W końcu dzieci uwielbiają dinozaury, prawda? A jak do tego pozwolić im się przez chwilę zachowywać jak małpoludy, w ramach eksperymentu oczywiście, na pewno będą zachwycone.



Generalnie prehistoria to najdłuższy okres w dziejach ludzkości oraz czas poprzedzający człowieka, także można pisać zarówno o wielkich gadach, jak i malowidłach naściennych, geologii czy faunie i florze. Mam nadzieję, że puścicie wodze fantazji i przeniesiecie się do dzikiego świata zwierzęcych instynktów, pochrząkiwania i stęków jako sposobów komunikacji i pozwolicie na chwilę przejąć im kontrolę nad swoim domem. Powodzenia i do zobaczenia w prehistorycznym wpisie!

Źródło: Science blogs

Źródło: Science blogs

6 komentarzy:

  1. wchodzimy w to! Adaś uwielbia dinozaury

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, nie mogę się doczekać w takim razie Waszego rozpracowania sekretów prehistorii! :D

      Usuń
  2. Mam już pewne pomysły jak ugryść temat żeby nie tylko o dinozaurach było ale... Teraz w październiku doszedł nam 3 razy w tyg różaniec w Kościele więc wolnego czasu na tworzenie tyle co nic :-(

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli podzielisz się swoimi refleksjami :)