1 lipca 2015

12 sekretów: Ciepły, letni deszcz


1 lipca, czas więc zainaugurować naszą małą blogową zabawę. Zacznę może od przypomnienia o co chodzi, poniżej kilka punktów wyjaśniających co i jak:


1. Zabawa trwa od 1 lipca 2015 roku do 30 czerwca 2016 roku.

2. W każdym miesiącu będzie się pojawiał nowy temat do opracowania, podejście do tematu jest dowolne, mogą to być zabawy plastyczne, zdjęcia, zabawki, książki, jakaś wyprawa czy filozoficzna rozprawka, cokolwiek przyjdzie Wam do głowy, mam nadzieję, że będzie dużo zaskoczeń i kreatywności :)
Poniżej lista przerobionych już tematów:
  • lipiec: sekrety ciepłego, letniego deszczu
  • sierpień: ?
  • wrzesień: ?
  • październik: ?
  • listopad: ?
  • grudzień: ?
  • styczeń: ?
  • luty: ?
  • marzec: ?
  • kwiecień: ?
  • maj: ?
  • czerwiec: ?
3. Można wziąć udział w pojedynczym temacie, albo w całości projektu. Dla chętnych istnieje grupa na FB, gdzie będzie się można inspirować i bliżej zaprzyjaźnić. Chęć do udziału w projekcie zgłaszajcie na maila przepysznikowa.toczka@gmail.com. Do grupy można dołączyć w każdej chwili.

4. Liczba postów do poszczególnych tematów jest dowolna, także w miesiącu możecie zasypać mnie lawiną swojej kreatywności w dowolnych ilościach.

5. Linki do postów realizujących projekt umieszczacie pod przeznaczonym do tego postem na moim blogu IGranie z Tosią.

6. Udział może wziąć każdy, kto ma gdzie umieścić realizującego projekt posta, a więc bloga lub własną stronę. Oraz przede wszystkim każdy, kto ma chęć na kreatywną zabawę w dobrym towarzystwie.

7. W czasie trwania projektu umieśćcie w widocznym miejscu, na stronie bądź blogu, logo z linkiem do posta zapowiadającego projekt KLIK.

8. Każdy Wasz post w ramach projektu opatrzony niech będzie logo projektu z linkiem.

Logo projektu:

300 pixeli

250 pixeli

200 pixeli

Jaki zatem temat przygotowałam dla was na ten miesiąc? Z tytułu posta wynika, że pierwsze sekrety zdradzi nam ciepły, letni deszcz. Jak byłam małą dziewczynką, uwielbiałam patrzeć jak pada, przyklejałam się wtedy do szyby niczym rasowy glonojad i wgapiałam się w spływające po szybie krople. Jak podrosłam i rodzicom nie było już tak łatwo czegoś mi zabronić, polubiłam stanie na deszczu i łapanie w usta kropel. Lubiłam czuć na skórze delikatne łaskotanie i przemoknąć do suchej nitki.





Deszcz, szczególnie ten lipcowy, kryje w sobie mnóstwo tajemnic. Dla przykładu, jak w ogóle powstaje? Dlaczego letnie burze są takie niezwykłe? Na czym polega instytucja piorunów i gromów? Jak to jest z tym dźwiękiem i błyskami? Czy da się przewidzieć deszcz patrząc w niebo? Kto lubi letnie deszcze? Czy w czasie burzy z nieba zawsze lecą krople? Pytania można mnożyć i mnożyć, a ja bym chciała, żebyśmy wspólnie poszukali na nie odpowiedzi, najlepiej z dziećmi, bo to dla nich w końcu odkrywamy największe nawet tajemnice świata.
Do dzieła moi drodzy! Mnóstwo pracy i przyjemności przed nami i tyleż sekretów do odkrycia!




4 komentarze:

  1. Pierwszy mały pomysł już mam, więc zgłaszam się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi niezmiernie wręcz miło, zapraszam też na grupę na FB :)

      Usuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli podzielisz się swoimi refleksjami :)