23 maja 2015

Prezenty na Dzień Dziecka

W związku z tym, że zbliża się wielkie dziecięce święto, już w zasadzie puka do naszych drzwi i portfeli, postanowiłam wrzucić wam w poście moje prywatne pomysły na prezenty dla dzieci w przedziale wiekowym od roku do dwóch lat. To mocno subiektywna lista rzeczy, które przez ostatnie miesiące wrzucałam do jednego pliku, jako plany zakupowe na przyszłość. I choć u nas większość nie będzie prezentem na Dzień Dziecka, to może wam takie podpowiedzi się przydadzą. Nie wrzucę też żadnych książek, ponieważ lista stałaby się stanowczo za długa... Nie umiem wybrać, tych które polecałabym wam najbardziej.
Zacznę oczywiście od tego, co Tosia dostanie (w zasadzie już dostała) na Dzień Dziecka, czyli faworyt w moim rankingu, absolutny numer jeden, który rzeczywiście i na szczęście, okazał się hitem.

1. Kalendarz magnetyczny - Tosia jest nim zachwycona, ledwo rano wstanie, od razu chce go aktualizować, przestawiać obrazki i majstrować przy nim. Wisi u nas na ścianie od tygodnia i według mnie był strzałem w dziesiątkę. Z czasem też bardzo się przysłuży tosiowej edukacji. Chyba zrobię o nim nawet osobny post.

Kupić można go TUTAJ.
2. Seria "Gram z sówką Zuzią" - kilka dni temu pisałam wam o pierwszych puzzlach Tosi, te będą dla nas kolejnym krokiem zaraz obok kwadratu i kółka z CzuCzu. To taki mały kroczek w kierunku oswajania się z puzzlami.

Strona wydawcy gdzie można zakupić serię KLIK.

3. Klocki magnetyczne - myślę sobie, że to całkiem przyjemny patent na klocki, niestandardowy, inny niż wszystkie i osobiście bardzo chciałabym je wypróbować. Także w przyszłości na pewno je zakupimy.
Zakupić je można na przykład u różnych sprzedawców na allegro, nie podaję wam więc żadnego konkretnego.

4. Puzzle dotykowe firmy Djeco - maluch przez pierwsze dwa lata życia, większość czasu spędza na dotykaniu wszystkiego, co ma pod ręką. Dotyk to podstawowy sposób, w jaki poznaje świat. Takie puzzle zatem będą idealne dla maluchów od roku do dwóch lat, choć dla starszych pewnie też. Ogromnym ich plusem jest też to, że są naprawdę duże.

Kupić można je w wielu miejscach, więc polecam zajrzeć TUTAJ, do porównywarki cen.

5. Drewniane puzzle z uchwytami - jest ich naprawdę sporo na rynku, bardzo różnych rodzajów, przedstawiających zwierzątka domowe, dzikie, morskie, rośliny i multum innych rzeczy. Są też fajne wersje z dopasowywaniem np. zwierzątek do ich domów czy też do tego, co lubią jeść najbardziej. Także hulaj dusza, szczególnie, że nie są w większości drogie.

Wybór konkretnej tabliczki należy do was, jest ich naprawdę mnóstwo.

6. Balansująca żaba - gra, która ostatnio skradła moje serce. Prosta, estetyczna i dająca mnóstwo przyjemności. Polecam wszystkim dzieciakom, które bawią się w ustawianie wieżyczek i balansowanie przedmiotami (tak jak np. Tosia próbująca w kąpieli posadzić gumową kaczuszkę na nadmuchanym balonie ;) ).

Zakupić ją można TUTAJ.

7. Puzzle historyjkowe - uczące dzieci relacji przyczynowo-skutkowych. Istnieje kilka wersji dla młodszych i starszych dzieci. Wydają mi się bardzo ciekawe i warte uwagi.

Kupić można je TUTAJ.

8. Ośmiorniczki Tommy do kąpieli - wszystko w jednym, czyli sitka, psikawki, przyssawki i co tylko dusza zapragnie. Fajna opcja na zabawkę do wanny czy latem do basenu.

Do kupienia np. TUTAJ.


9. Mozaika magnetyczna - bardzo fajna zabawka rozwijająca wyobraźnię. To jeden z moich faworytów przy następnych zakupach, będę też na pewno próbowała stworzyć coś sama.

Tę ze zdjęcia można kupić TUTAJ, ale jest też wiele innych na allegro czy w sklepach.

10. Paleta - bardzo wszechstronna zabawka, mój kolejny faworyt. Coś w rodzaju dopasowywanki, w której dość dowolnie można zmieniać karty z obrazkami. Piękna i mądra, czego chcieć więcej? :)

Kupić możecie ją TUTAJ.

11. Drewniana układanka 3D - jest kilka wersji tych puzzli, między innymi ze zwierzątkami domowymi, leśnymi i w ZOO. Urzekły mnie swoim wyglądem i choć są podobne do puzzli z uchwytami, to jednak bardziej stymulują zmysł dotyku.

Kupić je można między innymi TU.


12. Zestaw do łowienia rybek - na koniec coś dla miłośników zabaw zręcznościowych. Takich zestawów do łowienia, nie tylko rybek, na rynku jest sporo. Ja wybrałam zestaw znanej i szanowanej za solidność firmy Janod.

Dostaniecie je między innymi TU.

Mam nadzieję, że komuś mój zestaw się przyda. Chętnie też wysłucham waszych opinii na jego temat oraz na temat poszczególnych zabawek, jeśli je kupicie ;)

5 komentarzy:

  1. Ten kalendarz magnetyczny jest super! Coś podobnego miałam w przedszkolu, ojj pamiętam, dyżurni musieli codziennie naklejać nalepki z odpowiednią pogodą i dniem tygodnia :) bardzo fajne propozycje prezentów :) my z naszą Julką Dzień Dziecka będziemy obchodzić za rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podobają :) I życzę bezproblemowego rozwiązania!

      Usuń
  2. W jakim wieku jest Tosia? Kalendarz bardzo mi się podoba. Ośmiorniczki mamy ale Olusia jeszcze nie interesują. Balansująca żaba mogłaby być u na hitem. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mamy identyczne drewniane puzzle Djeco. Rzeczywiście są bardzo duże. Pięknie wykonane. Lubimy je z córką układać i macać :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli podzielisz się swoimi refleksjami :)